Kommunikáció





Odoo Felhasználói Kézikönyv - Kommunikáció

A kézikönyv feltöltésén folyamatosan dolgozunk, addig is kérjük szíves türelmedet.

Odoo 16 Enterprise Edition
Az Odoo Felhasználói Kézikönyv az eYssen IT Services kizárólagos tulajdona! Bármilyen felhasználásához az Ő engedélye szükséges!
https://www.eyssen.hu

Az Odoo Felhasználói Kézikönyvet  jelenleg önszorgalomból csináljuk, melyhez örömmel veszünk bármilyen mértékű támogatást.
Nagyobb összegű támogatások: itt
Kisebb összegű magán támogatások: itt

Bevezető

Minden vállalaton belül fontos a dolgozók közötti folyamatos és hatékony kommunikáció. Az Odoo természetesen arra is odafigyel, hogy ezt is a rendszeren belül tudjuk lefolytatni, így minden ugyanazon a platformon található meg. A kommunikáció modul az alkalmazottak modulban támogatja az alkalmazottak közötti kommunikációt, de a csevegőszobák és a csoportos beszélgetések a rendszer többi moduljában is a rendelkezésünkre állnak, ehhez nem kell mindig visszatérnünk a kommunikáció modulra.

Az Odoo dashboard-ján elérhető a kommunikáció modul, amire kattintva az alábbi oldal fog megjelenni.


Az összes elküldött üzenet megtalálható lesz ezen az oldalon amikor már elkezdünk csevegéseket kezdeményezni. Láthatunk a jobb felső sarokban egy összeset elolvasottnak jelöl gombot, ami most inaktív, hiszen nincsenek olvasatlan üzeneteink, de amint lesz, ezzel a gombbal egyszerűen olvasottként jelölhetjük meg az olvasatlan üzeneteket. Bal oldalon láthatjuk az üzeneteket csoportosítva, elsőként az összes beérkezett üzenetünket, majd a csillaggal megjelölteket és utána az előzményeket.

A leveleknél az alábbi képernyőképen látható módon tudjuk kedvencnek jelölni a csillag jellel, illetve egy emoji-val reagálni tudunk az adott levélre.

A bal oldalon levő következő opció a csatornák, itt az olyan csatornákat láthatjuk, amikben résztvevők vagyunk. A fogaskerék ikonnal tudjuk megtekinteni a nyilvános csatornákat, csatlakozni vagy elhagyni csatornákat, a + ikonnal pedig létre tudunk hozni új csatornát vagy keresni tudunk már meglévő beszélgetést. A közvetlen üzeneteknél az egyéni és csoportos beszélgetéseket is elérhetjük és itt is bármikor létre tudunk hozni új beszélgetést vagy megkeresni egy meglévőt a + ikonra kattintva.

Csatornák kezelése


Miután a fogaskerék ikonra kattintottunk, egy lista jelenik meg a már létező csatornákról és itt tudunk a csatlakozás gombbal csatlakozni olyan csatornákhoz, amikhez nem vagyunk hozzárendelve vagy elhagyni egy számunkra már nem releváns csatornát. A bal felső sarokban lévő új gombbal egyszerűen létrehozhatunk új csatornát, ez pedig az alábbi módon fog kinézni.


Itt elsőként a csoport nevét kell megadnunk, majd a megfelelő helyen lehetőség van egy képet hozzáadni. A leíráshoz a csatorna funkciójáról írhatunk, ezzel meghatározva a csevegés témáját, így pedig elkerülhető, hogy nem releváns információk jelenjenek meg a beszélgetésben. Az adatvédelem fül alatt tudjuk többek között a jogosultak körét beállítani, az Auto Subscribe Groups mezőben megadott tagok automatikusan hozzá lesznek adva a csoporthoz. A részlegek automatikus feliratkozása mezőben megadott részleghez tartozó munkatársak automatikusan fel lesznek iratkoztatva a csatornára. A tagok fül alatt tudunk manuálisan hozzáadni tagokat a csoporthoz, az új sor gombra kattintva meg kell adni a címzett nevét és e-mailjét és végül a mentés gombra kattintva hozzá is lesz(nek) adva az új tag(ok) a csoporthoz.

Most nézzük milyen lehetőségeink vannak egy beszélgetésen belül.

A jobb felső sarokban sárgával jelölt ikonokról lesz most szó. A telefon ikonnal hanghívást, a kamera jellel pedig videóhívást kezdeményezhetünk a csoport résztvevőivel. A következő ikonnal hozzáadhatunk új tago(ka)t a csevegéshez a személy nevének megadásával, vagy úgy, hogy a kapott másolható hivatkozást elküldjük az adott személynek és ő arra kattintva csatlakozik a beszélgetéshez. Ezután a csatornában résztvevő tagokat láthatjuk egy listában online és offline állapot szerint csoportosítva. Az utolsó, fogaskerék ikonnal beállításokat érhetünk el.

Az Odoo csevegés funkciója, ahogy már említettük a rendszeren belül bárhonnan elérhető és szabályozható. Az alábbi képen jelölt helyen mindig elérjük az üzeneteinket, itt például a CRM modulból látjuk az üzeneteket.


Itt láthatjuk, hogy az összes beszélgetésünk megjelenik, illetve az új üzenet gombra kattintva bármikor küldhetünk új üzenetet anélkül, hogy át kelljen lépnünk a kommunikáció modulba. Az új üzenet gomb megnyomásakor a jobb alsó sarokban megjelenik egy ablak az alábbi módon, ahol létrehozhatjuk a beszélgetést.

Itt meg kell adni a címzett nevét, majd egyszerűen elküldjük az üzenetet.

Megbeszélés indítása, funkciói és beállításai

Lépjünk vissza a kommunikáció modulra, ugyanis maradt még egy gomb, amit nem tárgyaltunk, ez pedig a megbeszélés indítása gomb.


Amikor erre kattintunk, akkor automatikusan elindul egy meeting. A résztvevőket a jobb oldalon felugró ablakban tudjuk hozzáadni manuálisan, vagy küldhetünk nekik egy meghívót a megadott hivatkozás másolásával és elküldésével, így a résztvevők a linken keresztül tudnak csatlakozni. A megbeszélés során lehetőség van a csevegést is használni, ahol emojikat is használhatunk, de egy még hasznosabb funkció, hogy mellékletet is csatolhatunk, ami egy meeting során sokszor elő szokott fordulni és így nem kell a különböző (levelező)programok között keresgélni, hogy melyik fájl, hiszen mindent egy helyen megtalálunk és ezzel rengeteg időt spórolunk meg.


A fenti képen jelölt ikonokat a megbeszélés közben tudjuk használni. Elsőként be vagy ki tudjuk kapcsolni a mikrofonunkat, majd némítani tudjuk a megbeszélést, utána a kameránkat tudjuk ki- és bekapcsolni. Következőnek a képernyő megosztása funkció található, majd a teljes képernyős mód aktiválása és végül a beszélgetésből való kilépést érjük el.

A jobb felső sarokban található fogaskerék ikonra kattintva a videokonferenciára vonatkozó beállításokat látjuk.


Kiválaszthatjuk a bemeneti eszközt, majd a Push-to-talk funkciót engedélyezhetjük (ez a kommunikáció modul egyik elérhető szolgáltatása), utána a videóra vonatkozó beállítások következnek, például csak azon résztvevők megjelenítése, akik videóval vannak vagy a hátterünk elhomályosítása, amennyiben nem szeretnénk, hogy a résztvevők lássák a környezetünket, ahonnan bejelentkeztünk, így megvédve a privát szféránkat. 

Most, hogy megismertük az Odoo 16 kommunikáció modulját, itt az idő, hogy megismerjük a rendszer többi hasznos funkcióját is, úgyhogy ugorjunk a következő megismerendő modulra!