Odoo Felhasználói Kézikönyv - Megjegyzések

A kézikönyv feltöltésén folyamatosan dolgozunk, addig is kérjük szíves türelmedet.

Odoo 16 Enterprise Edition
Az Odoo Felhasználói Kézikönyv az eYssen IT Services kizárólagos tulajdona! Bármilyen felhasználásához az Ő engedélye szükséges!
https://www.eyssen.hu

Az Odoo Felhasználói Kézikönyvet  jelenleg önszorgalomból csináljuk, melyhez örömmel veszünk bármilyen mértékű támogatást.
Nagyobb összegű támogatások: itt
Kisebb összegű magán támogatások: itt

Bevezető

A vállalatunk éles működése közben a sok ügyfelet és a hozzájuk tartozó információkat nagyon nehéz észben tartani. A papíralapú adminisztráció már egyre elavultabbá válik a mai világban és nehéz is egy nagy vállalatban minden információt papíron és mappákban tárolni, mert rengeteg időt vesz el a megfelelő információ megkeresése. Az Odoo éppen ezért létrehozta a megjegyzések modult, ahol az összes adatot egy helyen, másodpercek alatt megtaláljuk.

A modul szakaszokban tárolja a megjegyzéseket az alábbi képen látható módon, ez a megjegyzés modul főoldala.

Alapértelmezetten az új, jegyzőkönyvek, megjegyzések és tennivaló szakaszokat látjuk, de ez teljesen testre szabható, hiszen törölhetünk, átnevezhetünk és létre is hozhatunk új szakaszokat. Ezek mellett használhatjuk a szűrés, csoportosítás és kedvencek lehetőségeket, illetve a kanban nézetet lecserélhetjük lista és tevékenység nézetre.

Új megjegyzést kétféleképpen tudunk létrehozni: vagy az egyes szakaszoknál található + ikonnal egyből a szakasz alá tudunk újat létrehozni, vagy az új gombra kattintva az új szakaszba kerül a létrehozott megjegyzés és az alábbi oldal jelenik meg. Először az oldal tetején hozzáadhatunk címkéket a megjegyzéshez, ezzel pedig egyszerűbbé tehetjük a keresést a későbbiekben.


A jegyzettömbbe egyszerűen beírhatjuk a jegyzet tartalmát, a / szimbólum beírásával pedig a fent is látható különböző szerkezeti módokat, például felsorolás, lista vagy táblázat, de lejjebb tekerve hozzáadhatunk képet vagy linket is. 

Link hozzáadásakor az alábbi felugró ablak jelenik meg, ahol megadhatjuk a link címkéjét, az URL vagy e-mail azonosítót és a típusnál a hivatkozást, illetve elsődleges és másodlagos lehetőségek közül választhatunk.


Menjünk vissza a modul főoldalára, ahol láthatunk egy óra ikont az egyes jegyzeteken belül, ez pedig azt a célt szolgálja, hogy hozzáadjunk egy vagy több tevékenységet a jegyzetekhez. Ennek konfigurációja az alábbi módon néz ki.


Miután az óra ikonnál a tevékenység ütemezése gombra kattintunk, ez a felugró ablak jelenik meg, ahol először a tevékenység típusát kell kiválasztanunk a legördülő listából, majd egy összefoglaló leírást adhatunk hozzá, utána az esedékesség napjához a tevékenység időpontját adhatjuk meg, utána pedig hozzárendelhetünk egy megbízottat és végül megjegyzést is rögzíthetünk a tevékenységhez.

A végén az ütemezés gombbal elmentjük és bezárjuk a tervezőt; a késznek jelöl gombbal kész szakaszba kerül a tevékenység; a kész, következő ütemezése gombbal egyből létrehozhatunk egy újabb tevékenységet is; az elvetés gombbal pedig nem mentjük el és bezárjuk a tervezőt.

A tevékenységeknél található 3 pontra kattintva tudjuk törölni a jegyzetet és egy színt rendelni hozzá.

Ezeket a jegyzeteket megoszthatja az Odoo ERP külső felhasználóival is, ezzel szerkesztési és módosítási lehetőséget adva nekik.