HOGYAN KÉRHET SEGÍTSÉGET?

1Legjobb ha a HelpDesk felületen kér segítséget: https://eyssen.hu/helpdesk
2Ha az nem sikerül, küldjön emailt a helpdesk@eyssen.hu címre!
3Ha az sem sikerül, akkor hívja a +36 21 200 9000-es telefonszámunkat!

Távsegítséghez szükséges alkalmazás letöltéséhez kattintson ide: https://get.teamviewer.com/eyssen

ÜGYFÉLSZOLGÁLATI IDŐ

Munkanapokon: 8:00 - 20:00

24 órás informatikai támogatásra előfizetett ügyfeleink számára természetesen a hét minden napján 0-24-ben hívható az ügyeleti mobiltelefonszámunk!

1. HARDVER-, SZOFTVER AUDIT, FELÜLVIZSGÁLAT (ESZKÖZÖK ÉS PROGRAMOK ÁTVIZSGÁLÁSA)

Cél: Átfogó képet kapni a számítógép hardver komponenseiről, és a telepített programokról.

Tartalma: A telepített szoftverek felmérése, a számítógép hardver komponenseinek listázása.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 5-30 perc

2. WINDOWS, MAC, LINUX ASZTALI SZÁMÍTÓGÉP KARBANTARTÁS/FRISSÍTÉS

Cél: A aktuálisan futó operációs rendszer verzió és a és a víruskereső program naprakész legyen, telepítve legyenek az aktuális frissítések.

Tartalma: Frissítések telepítése, temp és ideiglenes könyvtár takarítása, böngésző beépülő modulok felülvizsgálata, víruskereső frissítése.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 15-30 perc, a frissítések számától illetve a netkapcsolat minőségétől függően további időigényre is számítani lehet.

3. VÍRUSVÉDELEM, KÉRETLEN PROGRAMOK ELTÁVOLÍTÁSA

Cél: A számítógép védelme a kártékony programkódok ellen. Az esetleges vírusos fájlok megtisztítása, a további fertőzések és az adatvesztés megelőzése.

Tartalma: A víruskereső program frissítési dátumának ellenőrzése, a víruskereső, szükség esetén speciális, malware kereső alkalmazás lefuttatása.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 5-15 perc a víruskereső beállításával és frissítéssel, ha speciális alkalmazást kell telepíteni (Malware Bytes, Search&Destroy) azzal együtt kb. 10-30 perc. A teljes átvizsgálás az adatok mennyisége és a gép sebességétől függően akár 15-90 perc is lehet.

4. LEVELEZÉS BEÁLLÍTÁS

Cél: Levelezés beállítása a hatékony kommunikáció elősegítése

Tartalma: A kapott információk alapján a levelezőrendszer beállítása, vagy igény esetén új, ingyenes cím regisztrálása. Az ügyfél számítógépére bejelentkezve email fiók beállítása az ismert levelező alkalmazásokban, küldési és egyéb könyvtárak beállítása.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10 perc e-mail címenként

5. ASZTAL KARBANTARTÁS

Cél: A számítógép gyorsítása.

Tartalma: Az Asztalon tárolt fájlok (képek, zenék) nagy méretük miatt jelentősen lassítják a számítógép indítását. Az asztal karbantartása során a felesleges állományoknak a Dokumentumok könyvtárba történő áthelyezése történik. (Fájlok törlése soha nem történik a folyamat során!)

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 15 perc az állományok méretétől és a gép sebességétől függően

6. VOIP ALAPÚ KOMMUNIKÁCIÓS SZOFTVEREK (PLD. SKYPE, VIBER)

Cél: Hatékony kommunikáció elősegítése

Tartalma: A kapott információk alapján a program beállítása, vagy igény esetén új, ingyenes fiók regisztrálása. A folyamat során a gép webkamerájának tesztelése, valamint a hangeszközök beállítása a zökkenőmentes kapcsolatlétrehozás érdekében.

Átlagos szolgáltatási idő: kb 5-15 perc regisztrálás nélkül, új fiók regisztrálása esetén a tesztekkel együtt kb. 10-30 perc. Viber: A felhasználó minden esetben a telefonjára kapja a regisztrációs kódot, ezért szükséges mobiltelefonszám ami aktuálisan az ügyfélnél van.

7. TŰZFAL BEÁLLÍTÁS

Cél: A számítógép védelme mellett a megbízható programok használatának elősegítése.

Tartalma: Az operációs rendszerbe beépített, vagy Szolgáltató által ajánlott tűzfal alkalmazás beállítása. Átlagos szolgáltatási idő: kb. 5-15 perc

8. BÖNGÉSZŐ GYORSÍTÁS, KARBANTARTÁS

Cél: A biztonságosabb böngészés elősegítése, a weblapok gyorsítása.

Tartalma: A korábban megnyitott weboldalak ideiglenes állományainak törlése, és a böngésző beépülő moduljainak felülvizsgálata, szükség esetén megbízható verzióra frissítése.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 5-15 perc

9. WIFI ÉS ROUTER BEÁLLÍTÁS

Cél: Biztonságosabb és gyorsabb internet használat elősegítése.

Tartalma: A meglévő router felülvizsgálata, alapértelmezett jelszó módosítása, valamint a wifi kapcsolat jelszavának ellenőrzése, az eszköz finomhangolása.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 5-15 perc

10. MUNKAÁLLOMÁS, TABLET, TELEFON, MENTÉS BEÁLLÍTÁS

Cél: Biztonsági mentés kialakítása az ügyfél eszközéről.

Tartalma: Az eszközök tartalma mentésre kerül a gyártók által biztosított szoftveres eszközökkel  vagy a Szolgáltató által javasolt mentési eszközzel/megoldással a felhasználó közreműködésével. Az eszközre bejelentkezve távoli beállítással.

A mentés után a mentett adatok biztonságáról, azok megóvásáról az ügyfélnek kell gondoskodnia, hivéve ha az ITbrain Biztonsági mentés szolgáltatásunkat veszik igénybe, mert akkor a Szolgáltató végzi.

A szolgáltatás csak olyan PC/Notebook eszközököre érvényes melyek a szolgáltatási-üzemeltetési rendszerünkbe (rendszermenedzsment program) be lettek regisztrálva.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10-30 perc adatmennyiségtől és mobil eszköztől függ

11. OWNCLOUD, DROPBOX ÉS HASONLÓ ALKALMAZÁSOK

Cél: Biztonságos adattárolás, szinkronizálás és elérés hogy fájlok, képek, adatok mindig biztonságban és kéznél legyenek.

Tartalma: Alkalmazás telepítése és beállítása eszközökön azért, hogy adatokat lehessen szinkronizálni a Szolgáltató vagy egy harmadik fél (tárhely szolgáltató, felhő) szerverén található tárhelyre a modern technológiák kihasználásával. A ownCloud, Dropbox és hasonló tárhelyeknek köszönhetően bármely internet képes eszközről (okos telefon, táblagép, notebook, asztali gép) elérhetők az adatok.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10-15 perc telepítés és tesztelés esetén

12. FOLYAMATOS GÉPTERHELTSÉG FELÜGYELET

Cél: Az ügyfél számítógép működésének felügyelete és a terhelési kilengések riportolása (pl. magas processzor és memória igénybevételkor figyelmeztetés küldése), és javaslat fejlesztésre.

Tartalma: Az eszköz magas kihasználtságakor (processzor, rendszer memória, szabad tárterület) a felhasználó figyelmeztetése, javaslattétel fejlesztésre.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10-15. perc értesítés, figyelmeztetés, fejlesztési javaslattétel

13. HÁLÓZATI SZOLGÁLTATÁS MEGOSZTÁS

Cél: Azonos hálózaton, de másik számítógépen megosztott könyvtár és nyomtató elérés biztosítása.

Tartalma: Lehetőségek kihasználása beállításokkal (pl. közös fájlhasználat, másik eszközön, gépen tárolt dokumentumok elérése, nyomtató megosztás.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10-30 perc igényektől függően

14. WEB DOMAIN MANAGEMENT, FTP BEÁLLÍTÁS

Cél: Meglévő domainek konfigurálási, adminisztrálási támogatása, ezáltal a weblapok működésének biztosítása.

Tartalma: Weblap és webes tárhely elérésének beállítása, hogy a weblap frissíthető legyen. Igény esetén a megvásárolt domainek felülvizsgálata, valamint tanácsadás egy külső szolgáltatónál regisztrált domain beállításához, konfigurálásához, módosításához.

A szolgáltatás igénybevételéhez az Ügyfélnek rendelkeznie kell a web domain regisztrátorhoz való bejelentkezéshez szükséges fiók adatokkal.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10-30 perc igényektől függően

15. SCANNER ÉS HÁLÓZATI NYOMTATÓ BEÁLLÍTÁSA

Cél: Számítógéphez vagy hálózatához csatlakoztatott lapolvasó eszköz és nyomtató konfigurálása, adminisztrálása.

Tartalma: Az ügyfél számítógépre bejelentkezve a nyomtató, scanner, géphez történő kapcsolódásának beállítása, vagy a hálózathoz csatlakoztatott eszközök géphez rendelése. A szolgáltatás igénybevételéhez, az eszközhöz a gyártó által szállított szoftverek és illesztő programok megléte szükséges.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10-30 perc igényektől függően

16. INTERNET BEÁLLÍTÁS

Cél: Internetes kapcsolat beállítása, az internet kapcsolat biztosítása.

Tartalma: Internetes kapcsolathoz szükséges eszközök beállítása. (Kábel, ADSL, SDSL, Bérelt vonal, Mobil internet) Mit, hova, hogyan kell csatlakoztatni, hogy minden működjön?

Telefonon keresztüli navigáció a szükséges beállítási pontokhoz. A hiba elhárításához, vagy beállítás megkezdéséhez az ügyfélnek rendelkeznie kell az internetkapcsolatot biztosító eszköz adminisztráláshoz szükséges felhasználónévvel és jelszóval, valamint az internetszolgáltatótól kapott, az internet szolgáltatás használatához szükséges bejelentkezési adatokkal.

Amennyiben a feladat telefonon keresztül nem oldható meg, úgy egyedi megrendelés alapján helyszíni kiszállással lehet megoldani a hiba elhárítását, vagy rendszer konfigurálását. A kiszállás illetve az ott elvégzett munka alapján külön költségek (kiszállási díj, munkadíj) kerülnek elszámolásra.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10-30 perc igényektől függően

17. HOSTING SZOLGÁLTATÁSOK

Cél: Internetes domain regisztrálása, tárolása, adminisztrálása.

Tartalma: Regisztráció, domain név tárolás, felmerülő technikai feladatok megoldása.

Átlagos szolgáltatási idő: kb. 10-30 perc igényektől függően

18. HÁLÓZATI BIZTONSÁG ÉS FELHASZNÁLÓI JOGOSULTSÁGOK KEZELÉSE

Cél: A hálózat alapjául szolgáló megoldása menedzselése, megnövekedett hálózatbiztonsági igények kiszolgálása.

Tartalma: Minden meghajtóra, mappára, vagy akár fájlra, felhasználó szintű jogosultság/hozzáférés kezelés beállítása. Ez értendő a kezelt nyomtatókra, mind az egyéb periféria eszközökre is.  Adminisztrációs feladatok ellátása.

A szolgáltatás igénybevételéhez megfelelő szoftverkörnyezet szükséges.

Ezen szolgáltatás egyedi megállapodás valamint egyedi szerződés szerint történik. Az SLA pontok ebben az esetben, ennél a szolgáltatásnál az egyedi szerződés szerint érvényesek.

Átlagos szolgáltatási idő: nem határozható meg

19. EXCHANGE VAGY ZIMBRA ADMINISZTRÁCIÓ, LEVELEZÉS MENEDZSMENT

Cél: A csoportmunka alapjául szolgáló szerver igény szerinti karbantartása, üzemeltetése (függetlenül, hogy saját, akár tőlünk vagy egy harmadik féltől bérelt).

Tartalma: Bejelentkezve a management felületen a szükséges adminisztrációs feladatok ellátása eseti igény szerint, ütemezetten, valamint előzetes karbantartási terv alapján:

  • Felhasználók hozzáadása/törlése

  • E-mail címek hozzáadása/törlése

  • Terjesztési csoportok hozzáadása/adminisztrálása/törlése

  • Felhasználói jelszavak megváltoztatása

  • Felhasználói jogosultsági szintek módosítása

  • Protokoll szintű felhasználói hozzáférés szabályzása

Ezen szolgáltatás igénybevétele esetén biztosítani szükséges minimum egy olyan fiókot hozzáférési adatokkal (felhasználó név, jelszó) amely az adott szerveren adminisztrátori jogosultsággal rendelkezik. Az adminisztrációs feladatok elvégzését, minden esetben az igények pontos leírásának és támogatói csoport részére írásban (hibajegy vagy email) történő megküldésének kell megelőznie.

Ezen szolgáltatás egyedi megállapodás valamint egyedi szerződés szerint történik. Az SLA pontok ebben az esetben, ennél a szolgáltatásnál az egyedi szerződés szerint érvényesek.

Átlagos szolgáltatási idő: nem határozható meg

20. VIRTUÁLIS SZERVER KÖRNYEZET

Cél: Költséghatékony üzemeltetési és mentési szerver környezet kialakítása

Tartalma: Olyan virtuális szerver környezet létrehozása, amely az igényeknek megfelelően kerül kialakításra (memória, processzor, tárolóhely kapacitás, stb.), amely később gazdaságosan és gyorsan bővíthető.

Ezen szolgáltatás egyedi megállapodás valamint egyedi szerződés szerint történik. Az SLA pontok ebben az esetben, ennél a szolgáltatásnál az egyedi szerződés szerint érvényesek.

Átlagos szolgáltatási idő: nem határozható meg

21. VÁLLALATI RENDSZERGAZDA SZOLGÁLTATÁS

Cél: Vállalat működését támogató informatikai háttérmegoldások biztosítása

Tartalma: Általános rendszergazda szolgáltatások vállalati környezetben

  • Alkalmazás szoftver bérleti konstrukciók kidolgozása

  • ERP, számlázó, könyvelő, és bérszámfejtő programok üzemeltetése, támogatása

  • Egyedi alkalmazások termék támogatása, üzemeltetése

  • Speciális programok működtetése, kezelése, adminisztrálása

Ezen szolgáltatás egyedi megállapodás valamint egyedi szerződés szerint történik. Az SLA pontok ebben az esetben, ennél a szolgáltatásnál az egyedi szerződés szerint érvényesek.

Átlagos szolgáltatási idő: nem határozható meg