Gyakori kérdések
És magyarázatok sok mindenre...
Általános működési és üzemeltetési kérdések
Az Odoo jelenleg Community és Enterprise verzióban érhető el, emellett van egy saját eYssen ERP elnevezésű verziónk.
Community és Enterprise verziók
Az Odoo Community és az Odoo Enterprise verziók közötti különbségek jelentősek, különösen a funkcionalitás, támogatás és licencelés terén. Az Odoo Community egy nyílt forráskódú, ingyenesen elérhető verzió, amely alapvető üzleti alkalmazásokat kínál, mint például értékesítés, készletkezelés és projektmenedzsment. Ezzel szemben az Odoo Enterprise egy fizetős, licencelt kiadás, amely az összes Community funkció mellett számos fejlett modult és szolgáltatást tartalmaz, mint például teljes körű könyvelés, fejlett gyártáskezelés, marketing automatizálás és hivatalos technikai támogatás. Az Enterprise verzió emellett rendszeres frissítéseket és hibajavításokat biztosít. Összességében az Odoo Enterprise átfogóbb és professzionálisabb megoldást kínál, különösen azoknak a vállalkozásoknak, amelyek fejlettebb funkciókra és hivatalos támogatásra vágynak.
eYssen ERP verzió
A saját Odoo verziónk elérhető Community és Enterprise változatban is, tartalmazza az elmúlt 17 évben készült fejlesztéseink nagy részét (az egyedi / speciális ügyfél igényeket kivéve), továbbá tartalmazza a magyar számlázást és könyvelést. Általánosan elmondható hogy az eddig felmerült ügyfél igények nagy részét lefedi, de a legtöbb igényt sokkal gyakorlatiasabban közelíti meg.
Amennyiben Enterprise verzión szeretné használni, úgy Odoo Enterprise licencet minden esetben közvetlenül az Odoo-tól kell megvásárolni! Amennyiben az Enterprise licence megvásárlásánál minket jelöl meg az ügyfél Partnernek, úgy az eYssen ERP modulokat kedvezményes áron használhatja hozzá!
Jelenleg a 18-as verzióra való átálláson dolgozunk, így a Community verzió korlátozottan érhető el. Érdeklődjön a tényleges funkcionalitás iránt és kérjen teszt környezetet!
Összehasonlítás |
OdooCommunity |
OdooEnterprise |
eYssenERP |
General | |||
Unlimited Functional support | No | Yes | Paid Service |
Version Upgrades | No | Yes | Yes |
Hosting | No | Yes | Yes, Improved |
Migration and Synchronisation Tool | No | No | 2025 Q3-Q4 |
Odoo <-> Odoo (API) | No | No | 2025 Q3 |
Odoo <-> Other Program (SQL) | No | No | 2025 Q4 |
User interface | |||
Desktop • Web Browser | Yes | Yes | Yes, Improved |
Mobile • Android and iOS | No | Yes | Yes, Improved |
Finance | |||
Accounting | No | Yes | Yes, Improved |
Comprehensive Accounting | No | Yes | Yes, Improved |
Hungarian Invoicing and Accounting | No | No | Yes |
Invoicing | Yes | Yes | Yes, Improved |
Payments | Yes | Yes | Yes |
AI | No | Yes | Limited |
Expenses | Yes | Yes | Yes |
Payroll | No | Yes | 2025 Q3 |
Expense Digitalization (OCR) | No | Yes | 2025 Q4 |
Reimbursement in Payslip | No | Yes | 2025 Q4 |
Documents | No | Yes | Other Solution |
Spreadsheet | No | Yes | Yes |
Writer (.odt, .dox, .doc, .pdf, .rtf) | No | No | Yes |
Imress (.odp, .ppt, .pptx) | No | No | Yes |
Draw (.odg, .vsd, .vsdx) | No | No | Yes |
Sign | No | Yes | 2025 Q2 |
Sales | |||
CRM | Yes | Yes | Yes, Improved |
Sales | Yes | Yes | Yes, Improved |
Point of Sale | Yes | Yes | Yes |
Loyalty Programs and Gift Cards | No | Yes | 2025 Q1 |
Subscriptions | No | Yes | Yes, Improved |
Rental | No | Yes | 2025 Q1 |
Amazon Connector | No | Yes | 2025 Q3 |
Websites | |||
Blog | Yes | Yes | Yes |
Forum | Yes | Yes | Yes |
Live Chat | Yes | Yes | Yes |
eLearning | Yes | Yes | Yes |
Supply Chain | |||
Inventory | Yes | Yes | Yes, Improved |
Barcode | No | Yes | Yes, Improved |
Manufacturing (MRP) | Yes | Yes | Yes, Improved |
BarcodeWorkcenter, Control Panel, Scheduling | No | Yes | 2025 Q1 |
PLM | No | Yes | 2025 Q3 |
Purchase | Yes | Yes | Yes, Improved |
Maintenance | Yes | Yes | Yes, Improved |
Quality | No | Yes | 2025 Q2 |
Human Resources | |||
Employees | Yes | Yes | Yes, Improved |
Departmental Dashboard | No | Yes | Yes, Improved |
Recruitment | Yes | Yes | Yes |
Time Off | Yes | Yes | Yes |
Referrals | No | Yes | 2025 Q2 |
Appraisals | No | Yes | 2025 Q2 |
Fleet | Yes | Yes | Yes |
Property | No | No | Yes |
Marketing | |||
Social Marketing | No | Yes | 2025 Q4 |
Email Marketing | Yes | Yes | Yes |
Mailing Templates | No | Yes | Yes, Improved |
SMS Marketing | Yes | Yes | Yes |
Events | Yes | Yes | Yes |
Marketing Automation | No | Yes | 2025 Q4 |
Surveys | Yes | Yes | Yes |
Services | |||
Project | Yes | Yes | Yes, Improved |
Timesheet | Yes | Yes | Yes, Improved |
Grid view, timer, reminders, timesheet validation | No | Yes | Yes |
Field Service | No | Yes | 2025 Q1 |
Helpdesk | No | Yes |
Yes,
Improved
|
Planning | No | Yes | 2025 Q2 |
Appointments | No | Yes | 2025 Q1 |
Productivity | |||
Discuss | Yes | Yes | Yes |
Approvals | No | Yes | Yes, Improved |
To-Do | Yes | Yes | Yes |
Calendar | Yes | Yes | Yes |
VoIP | No | Yes | 2025 Q4 |
IoT | No | Yes | Only Cloud Printing |
Customization | |||
Studio | No | Yes | Other Solution |
Other | |||
Improved functionality | No | Yes, Look up | More than 150 functions! |
Hungarian user interface | Less then 50% | Less then 50% | More then 90% |
Az Odoo-ban lehetőség van egyedi fejlesztésekre, melyeket 2 féle konstrukcióban tudunk vállalni:
1. Óradíjas fejlesztés Agilis módszertan szerint
Ebben az esetben a fejlesztéseket lépésről lépésre beszéljük meg és az ügyfél folyamatosan tesztelheti a már elkészült részeket. A módszer nagyon hatékony és sokkal hamarabb (kisebb költségekkel) elkészülhetnek a fejlesztések és a menet közben felmerülő újabb ötletek/igények is könnyen megvalósíthatóak. A tesztelés közösen folyik így a módosítások és hibajavítások is óradíjban történnek.
2. Project díjas fejlesztés Vízesés módszertan szerint
Először egy pontos rendszerterv készül, melyet közösen készítünk el az ügyféllel. Ezután tudunk pontos árajánlatot és határidőt adni a fejlesztésekre. (A tervezési időből az első óra ingyenes, minden további ráfordított óra fizetendő!) A feladat mérete így sokkal nagyobb és miután ezekre a fejlesztésekre a rendszertervben leírtaknak megfelelően garanciát vállalunk, így a fejlesztés nálunk is alaposabb tervezést és teszteléseket is tartalmaz, amely jelentősen megnöveli a fejlesztési időt és költségeket. A menet közben felmerülő módosításokat és újabb igényeket külön újabb fejlesztési feladatként kezeljük az alap feladat átadása után.
Fontos!!
Az egyedi fejlesztések a gyári Odoo kódokra épülnek és azokat módosítják, mely kódokat az Odoo folyamatosan frissíti hibajavítások és új fejlesztések miatt. Emiatt előfordulhat hogy az egyedi fejlesztéseket folyamatosan frissíteni / módosítani kell. Ez a feladat különböző szerver környezetekben más-más feladatot jelent. Erről szól a következő pont.
eYssen Cloud és eYssen Private Server
Az egyedi fejlesztések ideális környezete. Az Odoo frissítése minden esetben manuálisan végezhető, miután a teszt rendszeren ellenőrzésre került minden és az esetleges változásokat / új funkciókat a felhasználók megismerték és megtanulták. A Community és Enterprise kód a saját fork-unk alapján kerül telepítésre, aminek a frissítési ütemét mi határozzuk meg az ügyféllel való egyeztetés alapján. Folyamatosan figyeljük és a biztonsági és az esetleges hibás funkciókat javító frissítéseket folyamatosan kezeljük. Egyedi fejlesztések esetében mindenképpen ezt a környezetet javasoljuk!
Odoo.sh
Egyedi fejlesztéseket nem javasoljuk az Odoo.sh szerver környezetben használni a folyamatos frissítések miatt! Az Odoo.sh környezetben minden hétfőn automatikusan frissül az Odoo a legújabb verzióra, így az egyedi fejlesztések hibás működése léphet fel. Emelett ha nem is okoz hibát, a felhasználók előzetes tájékoztatás nélkül, a tanulási és tesztelési fázis kihagyása nélkül a mindennapi működés közben szembesülnek a megváltozott vagy teljesen új funkciókkal, ami szerintünk veszélyes és sok felhasználói hibához vezethet. ISO és egyéb minősítési rendszerben működő cégek esetében pedig teljesen elfogadhatatlan ez a működési modell. Az Odoo.sh környezetben van lehetőség a frissítések kikapcsolására, de maximum 10 hétnyi változat érhető el benne visszamenőleg, így legalább 10 hetente manuálisan akkor is el kell végezni a frissítéseket, nem csak akkor amikor tényleg szükség van rá és nem lehet szelektálni a frissítések közül, vagy mindent vagy semmit frissítünk. Ez jelentős üzemeltetési költségekkel jár.
Amennyiben mégis Odoo.sh környezetben szeretné használni az egyedi fejlesztéseinket, úgy az Odoo frissítésekből adódó meghibásodásokért semmilyen felelősséget / garanciát nem tudunk vállalni és minden minden ezzel kapcsolatban felmerülő támogatás és fejlesztés díja az ügyfelet terheli!
Odoo Online (Cloud)
Az Odoo Online környezetébe egyedi fejlesztések nem telepíthetőek, csak Odoo Studio-val módosítható a rendszer.
Self Hosting (saját szerver környezet)
Az egyedi fejlesztések itt is biztonsággal futtathatóak mint az eYssen Cloud és eYssen VPS környezetekben, de itt a szerver adminisztrálása és frissítése az ügyfél feladata, mely jelentős költségekkel járhat.
Amennyiben saját szerver környezetben szeretné használni az egyedi fejlesztéseinket, úgy a szerver környezet miatti vagy az Odoo frissítésekből adódó meghibásodásokért semmilyen felelősséget / garanciát nem tudunk vállalni és minden minden ezzel kapcsolatban felmerülő támogatás és fejlesztés díja az ügyfelet terheli!
eYssen Cloud
Az Cloud környezetben a lehegyszerűbb az Odoo futtatása. Community és Enterprise verzió is futtatható benne, felhasználói licence díjak szerint. Minden teljesen automatizált és egyedi fejlesztések is használhatóak. Az ideális választás kis vállalatok számára, mert az Odoo.sh környezet funkcionalitását nyújtja kiegészítve a tervezhető / tesztelhető frissítésekkel együtt de annál jóval kedvezőbb áron. Enterprise verzió esetében ez Self Hosting-nak minősül és az Odoo licencet minden esetben közvetlenül az Odoo-tól kell megvásárolni! Az eYssen ERP moduljai Community és Enterprise verziók esetében is használhatóak, amennyiben az Enterprise licence megvásárlásánál minket jelöl meg az ügyfél Partnernek, úgy az eYssen ERP modulokat kedvezményes áron használhatja hozzá!
eYssen Private Server
Elsősorban közepes és nagyobb vállalatoknak ajánljuk, ahol teljes hozzáférést és sokkal nagyobb rugalmasságot tudunk biztosítani a szerver környezethez. A PS környezetben az Odoo mellett az Odoo-val integráltan futtatható Dokumentumkezelő, E-mail és csoportmunka, telefonközpont és egyéb szerverek is. Ezek Odoo-val való integrálása az eYssen ERP licencekkel érhetőek el. A szerverek széles skálája áll rendelkezésre, az egyszerű VPS-től kezdve akár külön fizikai lokációban (akár külön földrészen) lévő fizikai szerver cluster-ekig. Ezekről érdeklődjön nálunk!
Infrastruktúra
Cégünk Cloud és Private Server szolgáltatásait az OVHcloud szolgáltatásaira építette.
Az OVHcloud egy franciaországi székhelyű felhőszolgáltató vállalat, amely 1999-ben alakult. Az évek során Európa vezető felhőszolgáltatójává nőtte ki magát, és világszerte több mint 1,6 millió ügyfelet szolgál ki 140 országban. Szolgáltatási palettájuk széleskörű, magában foglalja a nyilvános és privát felhőmegoldásokat, megosztott tárhelyszolgáltatásokat, dedikált szervereket, valamint előre telepített speciális alkalmazás és adatbázis szervereket. Az OVHcloud saját adatközpont-hálózattal rendelkezik, amely 43 adatközpontot foglal magában négy kontinensen, és több mint 450000 szervert üzemeltet. A vállalat elkötelezett az innováció, a fenntarthatóság és a nyílt szabványok mellett, lehetővé téve ügyfelei számára, hogy szabadon kezeljék és fejlesszék adataikat egy megbízható és biztonságos környezetben. Az OVHcloud célja, hogy mindenki számára hozzáférhetővé tegye a felhőszolgáltatásokat, elősegítve ezzel a digitális átalakulást és az üzleti növekedést.
A biztonsági mentéseket az OVHcloud által nyújtott maximális biztonságú mentések mellett egy külön példányban a Backblaze szolgáltatónál is tároljuk.
A Backblaze egy amerikai felhőalapú tárolási és adatmentési vállalat, amelyet 2007-ben alapítottak San Mateo-ban, Kaliforniában. Fő termékei közé tartozik a számítógépes biztonsági mentési szolgáltatás és a B2 Cloud Storage, amelyek mind üzleti, mind személyes felhasználók számára elérhetők. A B2 Cloud Storage egy alacsony költségű, nagy teljesítményű felhőalapú objektumtároló szolgáltatás, amelyet különféle alkalmazások fejlesztésére, médiafájlok kezelésére, biztonsági mentések készítésére és mesterséges intelligencia munkafolyamatok támogatására terveztek. A Backblaze elkötelezett az adatok biztonsága mellett, és számos biztonsági funkciót kínál, beleértve a robusztus titkosítást és a privát titkosítási kulcsok használatának lehetőségét. A vállalat több adatközponttal rendelkezik az Egyesült Államokban és Európában, biztosítva ezzel a megbízható és gyors adatelérést ügyfelei számára világszerte.
A biztonság és a teljesítmény növelése érdekében a szolgáltatásainkat a Cloudflare CDN rendszerén keresztül tesszük elérhetővé
A Cloudflare egy amerikai technológiai vállalat, amely tartalomszolgáltató hálózati (CDN) és felhőalapú biztonsági szolgáltatásokat nyújt. Szolgáltatásai közé tartozik a DDoS támadások elleni védelem, a webes forgalom fordított proxyzása és a domainnév-szolgáltatás (DNS). A Cloudflare célja az internet biztonságának, teljesítményének és megbízhatóságának javítása. A vállalat globális hálózata több mint 330 városban van jelen, több mint 120 országban, lehetővé téve a gyors és megbízható adatátvitelt világszerte. A Cloudflare szolgáltatásait számos vállalkozás, nonprofit szervezet és magánszemély használja webhelyeik és alkalmazásaik teljesítményének és biztonságának növelésére. A Cloudflare által kínált szolgáltatások közé tartozik a tartalomszolgáltató hálózat (CDN), amely gyorsítja a weboldalak betöltési idejét azáltal, hogy a statikus tartalmakat a világ különböző pontjain található szervereken tárolja. Emellett a vállalat DDoS támadások elleni védelmet is nyújt, megakadályozva a rosszindulatú forgalom által okozott szolgáltatáskimaradásokat. A Cloudflare elkötelezett az internet biztonságának és teljesítményének javítása mellett, és folyamatosan fejleszti szolgáltatásait, hogy megfeleljen a modern webes kihívásoknak.
A szervereken elsősorban Docker konténerrendszert alkalmazunk, de az ügyfél igények függvényében ez más technológia is lehet.
A Docker egy nyílt forráskódú platform, amely lehetővé teszi alkalmazások és azok függőségeinek izolált környezetekben, úgynevezett konténerekben történő futtatását. A Docker megkönnyíti az alkalmazások fejlesztését, tesztelését, telepítését és méretezését. A Docker számos előnyt kínál éles szerver környezet futtatására és tesztelésre, ezért vált a modern IT-infrastruktúrákban kiemelkedően népszerűvé. A konténerek izolált környezetet biztosítanak, garantálva, hogy az alkalmazások mindenhol – a fejlesztői gépen, a tesztkörnyezetben és az éles szervereken – ugyanúgy működjenek, így elkerülhetővé válik a “nálam működött” típusú probléma. A konténerek gyorsan indíthatók, ami nemcsak a telepítési időt csökkenti, hanem a skálázást is egyszerűbbé teszi, különösen megnövekedett terhelés esetén. Mivel a konténerek könnyűsúlyúak és egyetlen operációs rendszermagot használnak, erőforrás-hatékonyabbak, mint a virtuális gépek, és lehetővé teszik több alkalmazás párhuzamos futtatását kisebb költséggel. A konténerek egymástól és a gazdagéptől való izolációja növeli a biztonságot és garantálja, hogy különböző függőségek sem okoznak problémát az alkalmazások működésében. A Docker képfájlok verziózhatók, ami gyors hibajavítást és visszaállítást tesz lehetővé, és egyszerűen integrálhatók a CI/CD folyamatokba, amelyek automatizált tesztelést és telepítést biztosítanak. A platformfüggetlenségnek köszönhetően a konténerek bármilyen rendszeren használhatók, megkönnyítve a fejlesztési és telepítési munkafolyamatokat. Tesztelés során több környezet is párhuzamosan futtatható, például különböző adatbázis-verziókkal, miközben a mikro-szolgáltatások architektúrájában minden egyes szolgáltatás külön konténerben kezelhető, ami javítja a karbantarthatóságot és a fejlesztés hatékonyságát.
Odoo-val kapcsolatos technikai kérdések
Az Odoo feladóként csak olyan emailcímet tud használni, ami a beállításaiban szerepel. Ez csak olyan e-mail cím lehet, aminek a domain nevében be van állítva, hogy az Odoo-ban beállított mail szerverrel küldhetőek ilyen domain névre végződő levelek. Az Odoo hogy ezt ellenőrizze és betartassa, tartalmaz egy úgynevezett from filter beálltást, ami alapján ellenőrizheti hogy szabad-e az adott feladóval levelet küldeni. Amennyiben a feladó domain neve nem található meg a from filter beálltásban, úgy az Odoo automatikusan a notifications@öndomainneve feladóval fogja küldeni az üzeneteket.
A from filter kétféleképpen állítható be:
1. Ha van egyedi SMTP szerver beállítva (ez javasolt), akkor minden SMTP szerver beálltásában felsorolható minden SMTP szerverhez az általa használható küldő domain neveket.
2. Ha nincsen beállítva egyedi SMTP szerver és az Odoo-t futtató szerver alapértelmezett SMTP szerverével történik a levelek küldése, akkor a rendszerbeállításokban kell a mail.default.from_filter értékét beállítani a küldhető domain nevekre.
A @ előtti notifocations szó is beállítható bármi másra, de nem javasolt, mert ez egy erre használt szabvány emailcím, mint a bounce@ vagy a postmaster@.
Egy példa:
Ha mondjuk a projekt menedzsmentben vagy egy feladat, aminek a követői között vannak saját domain névvel és egyéb idegen domain névvel rendelkező felhasználók is, akkor ha egy ilyen feladatra valaki ír egy üzenetet amit minden követőnek el kell hogy küldjön a rendszer, akkor a levelekkel két eset történhet a feladótól függően:
1. Ha a feladó domain neve a cég saját domain neveinek egyike, ami szerepel a from filter beállításban, akkor a feladó a levelet küldő eredeti emailcíme lesz.
2. Ha a feladó egy idegen email címről küldte a levelet, akkor az Odoo által továbbított levélben a feladó email címe kicserélődik a notifications@öndomainneve címre.
Ha még maradt kérdése...
Ne habozzon megkérdezni tőlünk!